A reklám ereje vállalkozásunk számára mérföldkő lehet

A reklám ereje vállalkozásunk számára mérföldkő lehet

Vállalkozásunkat mindenkor érdemes hirdetni, mivel ez az egyetlen módszerünk arra, hogy újabb megrendeléseket, s ezáltal ügyfeleket szerezzünk magunknak.

A hirdetéseknek több módszere is van. Míg régen a szórólapozás, vagy újsághirdetés tűnt jó ötletnek, manapság ez már egyáltalán nem járható út. Muszáj az internet segítségét igénybe venni, amennyiben megfelelő reklámot akarunk munkánk népszerűsítésére. 

Mi jut ilyenkor az eszébe az embernek? Facebook, Instagram, Twitter. A népszerű platformok és az ezeken található jól elhelyezett, alaposan megfogalmazott, tömör reklám, egy-két jó képpel megfűszerezve.

Sajnos – bár az alapötlet tökéletes – önmagában kevés csupán ezeken a platformokon reklámozni. Bár sokan nézik, de attól, hogy ezen platformokon reklámozunk, még nem fogunk egy Google keresőben első helyen lenni.

Google kereső pozíció

Mint általában mindenütt, itt is van módunk fizetős hirdetésekkel a keresési találatok elejére helyezni vállalkozásunkat. Összegtől függetlenül fél napig, egy hétig, stb.

Az igazi áttörést azonban az ún. organikus keresési helyezés hozhatja el. Ez azt jelenti, hogy a nem-fizetős hirdetések listájában hányadik helyen szereplünk. Ha például egy leendő ügyfél rákeres az “asztalos Budapest” kulcsszavakra, nagyon nem mindegy, hogy a mi cégünk a keresésben mondjuk az első oldalon lesz, vagy csak az ötödiken. S, hogy ez minek a feltétele?

Keresőoptimalizálás

Ez nem egy varázsszó, hanem egy tevékenység, illetve szakma megnevezése. Aki keresőoptimalizálással foglalkozik, az azon munkálkodik, hogy ügyfelei cége és weboldala minél előrébb legyen az organikus Google keresési találatok között. Miként éri ezt el? 

A Google folyamatosan figyeli az interneten található weboldalakat és kategorizálja, besorolja őket egy saját skála alapján (DA, mint Domain Authority). Egy weboldal minél magasabb DA értékű, annál megbízhatóbbnak számít és így a weboldalon elhelyezett cikkek, melyek más vállalkozásokra, forrásokra hivatkoznak, nagyobb relevanciával esnek számításba, ha egy keresésben szerepelnek, mint a gyengébb weboldalakról jövő, vagy kevesebb linkkel rendelkező más források.

Ennek segítségével elérhetjük – persze ez is időigényes folyamat – hogy a saját magunk által megadott kereső-kulcsszavakra vállalkozásunk nevét hamarabb dobja ki a kereső, mint a riválisainkét.

Természetesen nincs csodaszer, sem kerülőút (fizetek, és holnap én vagyok az első helyen a találatok között), de idővel igenis nagyban lehet befolyásolni az organikus kereső-találati eredményeit.

Ugyanúgy, ahogy a való életben sem két perc alatt tanuljuk ki egy szakma fortélyait, a keresőoptimalizáláshoz is idő szükséges. Viszont, mindenképpen megéri, mivel az elért eredmények újabb megrendelőket fognak hozni számunkra. Manapság több cég foglalkozik linképítéssel, SEO-val (Search Engine Optimization)

Keressünk magunknak egy szimpatikus szakembert és bízzuk meg bátran, mert nem fogunk csalódni a módszerben.